مرحبا بكم

طفل يخرج من قبره لينتقم من امه التي دفنته حيا ً

مــنــتــدى الــحــكــم والــقــصــص

آخر 10 مشاركات
الشعر العربي القديم
(الكاتـب : فاطمة أدهم ) (مشاركات : 0)
رؤية المطر
(الكاتـب : فاطمة أدهم ) (مشاركات : 0)
حظ الجدي
(الكاتـب : فاطمة أدهم ) (مشاركات : 0)
بر الوالدين
(الكاتـب : فاطمة أدهم ) (مشاركات : 0)
الأحلام والرؤى
(الكاتـب : فاطمة أدهم ) (مشاركات : 0)
التشاؤم
(الكاتـب : فاطمة أدهم ) (مشاركات : 0)
صفات القوس
(الكاتـب : فاطمة أدهم ) (مشاركات : 0)
الأحلام والرؤى
(الكاتـب : فاطمة أدهم ) (مشاركات : 0)
تفسير رؤية الميت بالمنام
(الكاتـب : فاطمة أدهم ) (مشاركات : 0)
أسماء مواليد جدد
(الكاتـب : فاطمة أدهم ) (مشاركات : 0)

 
العودة   منتديات روعة الكون > (¯`·._) الـمنـتـديات الادبــيــة (¯`·._) > مــنــتــدى الــحــكــم والــقــصــص
التسجيل التعليمـــات قائمة الأعضاء التقويم اجعل كافة الأقسام مقروءة
 
موضوع مغلق
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1 (permalink)  
قديم 30-07-2007, 05:40
لم يتم تفعيل العضوية
 
تاريخ التسجيل: Jul 2007
المشاركات: 201
معدل تقييم المستوى: 0
بنوته بس دلوعه يستحق التميز

Hot News2 طفل يخرج من قبره لينتقم من امه التي دفنته حيا ً


*.القصة دى انا قراتها على احد المنتديات وحقيقية 100%


السلام عليكم ورحمه الله وبركاته



طفل يخرج من قبره لينتقم من امه التي دفنته حيا ً



هذه القصه حقيقه

سمعت القصه العجيبه
من الأم نفسها

معلش قولى رايك
وارجو الرد

القصه دى اشتهرت فعلا فى احدى الدول العربيه


و إللي مش مصدق القصه
حديلله رقم الام ويتصل ويتاكد بنفسه


القصه من البدايه

عاشت قصة حب مع شاب
تقريبا سنتين



واتحدوا المنطقه كلها عشان يتجوزوا


المهم تم الزواج بعد عذاب
وتعب وكان أحسن فرح اتعمل حسب مابتقول


مرت السنين


جابت الأم الولد الأول وبعده الثاني وبعده الثالث حتى الخامس




ولما حملت سادس مره


قالها زوجها أنا أريد بنت ولو جبتي ولد حطلقك




الام إنصدمت من كلمة حطلقك




وقالت اعمل المستحيل بس ميطلقنيش


عايز بنت أجيبله بنت بس ازاى؟!



(((عشان هيا كل مره تجيب ولاد حتى المنطقه بينادوها


ام الولاد))


ما لقت طريقه إلا ام محمد



حكتلها عالقصه وقالتها تساعدها




المهم فكرت ام محمد وقالت ولا يهمك




خلي بس موعد الولاده يجي




بعد كده ربنا يسهل






ام محمد عندها معارف في إحدى المستشفيات في قسم الولاده




المهم إتفقت مع الدكتور أحمد علاء خواجه



على أنه إذا الأم جابت ولد يبدل الولد مع أي بنت مولوده في المستشفى



وقالت الأم بدفعلك إللي انتا عايزه بس انقذنى اعمل معروف
المهم غرته الفلوس




على رأى المثل الفلوس تعمي النفوس




وافق الدكتور أحمد على طلبهم





يوم جا وقت العمليه




ولدت الأم


بس



جابت ايه





جابت






ولد



ولد مثل القمر




بس للأسف حتستغنى عنه





جا الدكتور عند الام عشان يفحص حالتها





قالتله يلا روح بدل الولد بأى بنت




شوفوا كيف تستغنى عن ولدها بكل سهوله وبرود







رد عليها الدكتور
لا إسمحولي ما أقدرش اشارك فى العمليه دى





ردت الأم قالت ازاى بعد ماخدت الفلوس تقول كده








راحت ام محمد تفكر و بعدين قالت


ايه رايك نذبحه ونقول لجوزك انك جبتي بنت وماتت بعد كده



قالت لا ازاى اقدر أذبح قطعه من لحمي وروحي



قالت ام محمدبراحتك خلي جوزك يطلقك




خافت الأم من الكلمه دى



قالت ام محمد طب ايه رأيك ندفنه فى صحراء
ونخليه يموت لوحده و بكده منبقاش احنا اللى قتلناه...



المهم الأم بعد ما إقتنعت راحت هي ام محمدونفذوا الجريمه



بس قبل ما تدفنه
رضعته من حليبها


ودفنته




رجعت الام بيت جوزها


قالتله جبت بنت بس ماتت


قال كذابه لازم أروح أتاكد بنفسي


ام محمد راحت المستشفى وإتفقت مع بعض الدكاتره والممرضين على أنه الزوج لو جه يقولوا له أن مراته جابت بنت بس ماتت واغرتهم بالفلوس




راح الزوج و تأكد وطلع أنه فعلا زوجته جابت بنت بس ماتت




المهم خلاص صدق أنه البنت فعلا ماتت




والأم قلبها متقطع
على ولدها إللي دفنته





بعد مرور شهر




هنا تبدأ القصه





بعد شهر او أكثر بشويه


راحت الأم عند ام محمد


وقالت لها عايزه اشوف ابني



حروح عند ابني



قالتام محمد يا هبله ابنك مات وشبع موت بقاله اكثر من شهر
انسيه يا مجنونه



الام صممت وفعلا راحت








بقت الام تدور عالمكان إللي دفنته فيه



عشان دى صحراء وبقالها أكثر من شهر من دفنته





وقعدوا يدوروا عالولد



فجأه












فجأه












بدون إنذار












فجأه








سمعت الام وام محمد




صوت طفل بيعيط






صرخت ام محمدوقالت اعوذ بالله ده صوت جني المنطقه ما فيهاش حد






قالت الأم



لا ده صوت ابنى






قالت ام محمد يا هبله
ابنك مات عارفه يعنى ايه مات يعني مات
يعني خلاص إنسيه







المهم الأم أصرت وقالت أنا قلبي يقولي أن ده صوت ابني ولازم اروح أشوفه





وقعدوا يقربوا من مكان الصوت





وتتوقعوا شافوا ايه هناك










شافوا حاجه غريبه














شي ما يخطر على البال










شافوا












والله حاجه غريبه فعلا








إللي شافوه












هو











أن الولد هو إللي كان
بيعيط






ولقوه حافر مطلع نفسه من تحت






سبحان الله شهر كامل







تحت الرمال الحاره وعلى ضوء الشمس الحارق




بدون اكل ولا شراب وعمره ما كمل شهرين




سبحان الله


خلوني اكمل




المهم خافت ام محمد وقالت للام ده مش ولدك






الأم فرحانه عشان شافت ولدها






المهم




تتوقعوا ايه من الولد










حاجه اغرب من اللى فات










حاجه غريبه غريبه غريبه
















الولد اتكلم



أيوه تكلم مستغرب ليه



وقال





ماما





ماما








وفوق ماما زاد كلمه وقال







ماما




ماما







ماما



انا جائع










بالعربيه الفصحه قالها



جائع ما قال جعان




ده حسب كلام الام





سبحان الله






المهم





جت الام عايزه تحضن ابنها عشان ترضعه من حليبها


















صرخت ام محمد




وقالت لا لا ده مش ابنك ومش انس اصلا


ده من الجن يلا بينا نمشي بسرعه








قالت لادا ابني وهو من شدة الجوع اتكلم



حرضعه ويحصل اللى يحصل





المهم حضنت الام الولد







وعايزه تريد تخلي فم ولدها في صدرها









صرخ الولد صرخه قويه



وقال










ماما







ماما






ماما






أنا جائع








بس














بس















ما




أريد








أشرب




من حليبك







شوفوا تخيلوا وقولوا سبحان الله


من كثر الولد كاره أمه قالها ما اريد اشرب من حليبك



سبحان الله





بكمل الولد قال ايه



قال



ماما
ماما
أنا جائع
بس
ما
اريد
أشرب من حليبك



وكمل وقال







ماما










أنا









أريد











أريد































أشرب
























حليب





















حليب جهينه كامل الدسم

الموضوع الاصلي  من روعة الكون

 


قديم 30-07-2007, 10:40   رقم المشاركة : 2 (permalink)

معلومات العضو

إحصائية العضو





زيتونة غير متصل

المستوى: 57 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
الحياة  284 / 1423

النشاط  2345 / 50968

المؤشر 95%

إحصائية الترشيح

عدد النقاط : 10
زيتونة يستحق التميز

افتراضي

ه

نعيش وناكل غيرها

تقبلي مروري

 

 

 

   

قديم 30-07-2007, 11:10   رقم المشاركة : 3 (permalink)

معلومات العضو

إحصائية العضو





khalid.m غير متصل

المستوى: 7 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
الحياة  0 / 158

النشاط  23 / 5644

المؤشر 34%

إحصائية الترشيح

عدد النقاط : 10
khalid.m يستحق التميز

افتراضي

بصراحه انا اول ما قرات العنوان حسبت قصه حقيقيه بس

حلوه


مشكوريييييييييييييييييييييين

 

 

 

   

قديم 31-07-2007, 08:00   رقم المشاركة : 4 (permalink)

معلومات العضو

إحصائية العضو






BASANT غير متصل

المستوى: 5 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
الحياة  0 / 110

النشاط  14 / 3920

المؤشر 43%

إحصائية الترشيح

عدد النقاط : 10
BASANT يستحق التميز

افتراضي

مشكورة بس انا زعلت منك لانى بجد
تخيلت القصة والمنظر لدرجة انى بكيت
بس مشكورة على القصة واعيش واخد
غيييييييييييييييييييييييييييرها
تقبلى مرورى

 

 

 

   

قديم 31-07-2007, 03:33   رقم المشاركة : 5 (permalink)

معلومات العضو

بنوته بس دلوعه

لم يتم تفعيل العضوية

إحصائية العضو





بنوته بس دلوعه غير متصل

المستوى: 13 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
الحياة  0 / 305

النشاط  67 / 10787

المؤشر 21%

إحصائية الترشيح

عدد النقاط : 10
بنوته بس دلوعه يستحق التميز

افتراضي

مشكورين على المرور

 

 

 

   

موضوع مغلق

مواقع النشر (المفضلة)

آخر مواضيع مــنــتــدى الــحــكــم والــقــصــص

منتديات روعة الكون


أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are معطلة



الساعة الآن 12:24.

أقسام منتديات روعة الكونت

الــمــنــتــدى الــعــام | الـمـنـتـدى الإسـلامــي | مــنــتــدى الـترحـيب والـتـعارف والأهداءات | مــنــتــدى الــــصـــور | مــنــتــدى الأنـاقـة و الـتـجـمـيـل | مــنــتــدى الاســرة و الطفـل | مــنــتــدى الــصــحــة والــطــب | مــنــتــدى مـائــدة روعـة الكــون | مــنــتــدى الــحــكــم والــقــصــص | مــنــتــدى الــخــواطــر و الــنــثــر | مــنــتــدى هــمــس الــقــوافــي | مــنــتــدى الــريـاضــة والــشـبـاب | مــنــتــدى الألــعــاب والــمــســابــقــات | مــنــتــدى الــفــرفــشــة والــدجــة | مــنــتــدى البرامج والكمبيوتر و تبادل الخبرات | مــنــتــدى الاتــصــالات والالـكـتـرونـيـات | مــنــتــدى الـجـرافـيـكـس والـتـصـمـيـم | مــنــتــدى آخر الأخبار والأحداث | الخيــمــة الرمضــانيــة | مــنــتــدى القضـايا الساخنـة والحـوار | مــنــتــدى مجلس الاعضاء | الـصوتيـات والمـرئيات الإسلامية | مــنــتــدى الأنمـي و الألعـاب الإلكترونية | مــنــتــدى الديكور والاثاث المنزلي | قـسـم الـسـيـارات | مشاكل وحلول القسم الـتـقـنـي | مــنــتــدى الماسنجر والايميل | مــنــتــدى الفيديو والافلام والمسلسلات | ملحقات الفوتوشوب والفلاش , ودروس التصميم | مــنــتــدى السيـاحـة والسـفـر | منتدى اللغات الاجنبية | قسم تصاميم الفلاش والسويتش | :: مســآبقة " روعــة الكــون " الرياضيـــة :: |



Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.

منتديات روعة الكون